طراحی قالب وردپرس

ایمیل مارکتینگ چیست؟ روش های اصولی ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ چیست؟ روش های اصولی ایمیل مارکتینگ

در این کلیپ آموزشی از تلویزیون وردپرس با مبحث ایمیل مارکتینگ میزبان شما دوستان وردپرسی هستیم. ایمیل مارکتینگ چیست؟ چگونه کمپین های ایمیلی ارسال کنیم؟ چرا ایمیل های ما اسپم می شوند؟ چگونه لیست ایمیل برای ایمیل مارکتینگ تهیه کنیم؟ چگونه از ایمیل های ارسالی آمار و گزارش تهیه کنیم؟ پاسخ این سوالات در تلویزیون وردپرس، با ما همراه باشید…

ایمیل مارکتینگ یا ارسال ایمیل انبوه در واقع به معنای تبلیغات کالا و اجناس از طریق ایمیل هست، به این صورت که شما محصولات ، خدمات و اخبار سایت خود را برای لیستی از ایمیل مشتریان هدف خود ارسال خواهید کرد. به شکلی که این ایمیل ها هیچگونه مزاحمتی برای افراد نداشته باشند و افراد هر زمان که دوست دارند بتوانند درخواست لغو عضویت از لیست خبرنامه ایمیلی شما را ارسال کنند.

دریافت افزونه MyMail فارسی

ثبت نام در وبسایت میلرلایت

انواع بازاریابی اینترنتی

به طور کلی بازاریابی اینترنتی به چندین شاخه کلی تقسیم می شود که در اینجا دو مورد از این دسته بندی ها را به شما توضیح خواهیم داد.

  • بازاریابی ایمیلی : ایمیل مارکتینگ یا ارسال ایمیل انبوه در واقع به معنای تبلیغات کالا و اجناس از طریق ایمیل هست، به این صورت که شما محصولات ، خدمات و اخبار سایت خود را برای لیستی از ایمیل مشتریان هدف خود ارسال خواهید کرد. به شکلی که این ایمیل ها هیچگونه مزاحمتی برای افراد نداشته باشند و افراد هر زمان که دوست دارند بتوانند درخواست لغو عضویت از لیست خبرنامه ایمیلی شما را ارسال کنند.
  • بازاریابی شبکه اجتماعی : بازاریابی شبکه های اجتماعی در واقع به کلیه تبلیغاتی که از طریق شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و یا اینستاگرام صورت می‌گیرد، گویند و یکی از راه های آسان برای بازاریابی محصولات و خدمات شما می باشد.

تفاوت بین بازاریابی ایمیلی با بازاریابی شبکه های اجتماعی

تفاوت این دو روش بازاریابی را با ذکر مثالی توضیح می‌‌دهیم.فرض کنید که برای معرفی محصولات و خدمات خود، صفحه اینستاگرامی ساخته و محصولات و یا خدمات خود را در قالب یک پست در شبکه اجتماعی اینستاگرام به اشتراک گذاشته اید.حالا از دید کاربر بررسی می‌کنیم که به چه شکل پست شما نمایش داده خواهد شد.

به عنوان مثال، کاربری قصد دارد که پست های دوستان خود را مشاهده کند و حدودا ۵۰۰ فالوور را دنبال کرده است و اقدام به بروزرسانی صفحه خود می‌کند.حالا تصور کنید از این پانصد نفر، حدود دویست نفر از فالوور های شخص مورد نظر ما، در اینستاگرام پست به اشتراک گذاشته اند.

به نظر شما چند درصد این امکان وجود دارد که پست شما، بین این تعداد پست دیده شود و کاربر به پست شما برسد؟

همانطور این مشکل در دیگر شبکه های اجتماعی نیز موجود است و یکی از معایب این نوع بازاریابی می‌باشد.حتی این امکان هست که پستی که شما در شبکه های اجتماعی قرار می‌دهید را بخش اعظم کاربرانتان مشاهده نکنند.

اما به هیچ عنوان در بازاریابی ایمیلی چنین مشکلی وجود ندارد.به عنوان مثال،زمانی که روز خود را در سرکار و یا در منزل شروع می‌کنید، اولین کاری که بعد از باز کردن مرورگر انجام می‌دهید، چک کردن ایمیل های شخصی خود می باشد و تا زمانی که تمامی ایمیل های ارسالی خود را چک نکرده باشید، دست از سر برنامه مدیریت ایمیل خود بر نمیدارید و تمامی ایمیل های ارسالی خود را بررسی خواهید کرد.

پس در نتیجه متوجه تفاوت بین این دو دسته بازاریابی اینترنتی شدید.

مزایای استفاده از ایمیل مارکتینگ

پس در ایمیل مارکتینگ،حتی اگر کاربر، از طریق ایمیل وارد سایت شما نشود، پیام ارسالی شما را اکثر کاربران می بینند و از محصولات جدید و یا خدمات شما با خبر خواهند شد. مثالی در رابطه با میهن وردپرس خدمت شما عرض می‌کنیم: در یکی از کمپین های ایمیلی‌ (منظور از کمپین ایمیلی، تبلیغ هدفمند محصول و یا خدمات به کاربران بدون هرگونه مزاحمت می باشد.) ما، برای پنج هزار نفر از کاربران خود، ایمیل اسال کردیم و دوره آموزشی خود را معرفی کردیم و از این تعداد، چهارصد نفر بر روی ایمیل خود کلیک کرده و وارد وبسایت شدند.

در ایمیل مارکتینگ زمانی که از صد درصد ایمیل های ارسالی خود، ده درصد کاربران بر روی لینک های شما کلیک کنند، به این معناست که شما یک کمپین ایمیلی فوق العاده داشته اید و به واسطه ایمیل مارکتینگ ده درصد کاربران خود را از محصول جدید خود با خبر ساختید.

چگونه لیستی از ایمیل های کاربران را داشته باشیم؟

حالا که از اهمیت ایمیل مارکتینگ با خبر شدید، طریقه جمع آوری لیستی از ایمیل های کاربرانتان را به شما آموزش می‌دهیم.

روش اول، استفاده از پاپاپ های عضویت در خبرنامه سایت می باشد که شما می توانید ایمیلی از کاربران خود دریافت کنید و محصولات و خدمات خود را به شکل خبرنامه برای کاربر ارسال کنید. افزونه حرفه ای که قابلیت قرار دادن انواع پاپاپ های حرفه ای را به وبسایت شما می‌دهد، افزونه layered popups می باشد که از لینک زیر میتوانید این افزونه حرفه ای را مشاهده کنید.

افزونه پاپ آپ وردپرس Layered Popups

با استفاده از این افزونه می توانید به شکل زیبا و بدون مزاحمت، از کاربر بخواهید که در خبرنامه شما عضو شود و یا قابلیت هایی از قبیل ارسال کد تخفیف در ازای ایمیل و یا ارسال یک محصول دانلودی در ازای ایمیل و یا هر نمونه خدماتی را می توانید با این افزونه طراحی کنید.

به این روش شما ایمیل هایی جمع آوری می کنید که بسیار با ارزش هستند و به اصطلاح ایمیل های هدفمند را می توانید بدست آوردید. با یک مثال ایمیل های هدفمند را به شما توضیح خواهیم داد.وبسایتی وجود دارد که در زمینه آشپزی می باشد و دارای لیست ایمیل ده هزار نفری از کاربران خود می باشد و به شما پیشنهاد می دهد که در ازای مبلغی، لیست ایمیلی خود را به شما واگذار کند، در صورتی که شما در زمینه طراحی وبسایت فعالیت می کنید.

آیا خرید این لیست ایمیل را به صرفه می دانید؟ در واقع زمانی که شما در زمینه طراحی وبسایت فعالیت می‌کنید و لیستی از کاربرانی که به آشپزی علاقه دارند را خریداری می کنید، عملا کیفیت کاربران را در نظر نگرفته اید و مشکلی که وجود دارد اینجاست که کاربری که در زمینه آشپزی مهارت دارد، در واقع هیچوقت به دنبال طراحی سایت نیست و به هیچ عنوان کمپین ایمیلی موفقی نخواهید داشت.

 

 

 

 

 

راستی! برای دریافت مطالب وردپرسی در کانال تلگرام میهن وردپرس عضو شوید.

رضا حسینی راد رضا حسینی راد
در زمینه طراحی سایت ، سئو و وردپرس فعالیت می کنم. در حال حاضر مدیریت تیم میهن وردپرس رو بر عهده دارم و سعی می کنم هر روز مقالات و تجربیاتم در مورد وردپرس رو اینجا با شما به اشتراک بگذارم.

  • گوگل پلاس
  • گوگل پلاس
  • instagram
  • فیسبوک
  • گوگل پلاس
  
اگر نیاز به سئو و بهینه سازی قالب وردپرس دارید طراح وردپرس می تواند این کار را در سریع ترین زمان ممکن برای شما انجام دهد، کافیست از قسمت سفارش طراحی قالب وردپرس سفارش خود را ثبت نمایید.طراح وردپرس علاوه بر طراحی پوسته وردپرس ، قالب شرکتی وردپرس نیز طراحی می کند.
سفارش طراحی قالب وردپرس